SM i F18 seglar upp som veckans viralare
På veckans virallista hamnar de inlägg som lockar flest läsare och vecka 37 är det regattarapporten från SM i F18 signerad Thomas Windrike.
På andra och tredje plats landar två försnack inför finalen av årets Allsvenskan respektive SM i matchracing. Är du nyfiken på hur det gick? Surfa vidare till eftersnacken GKSS segrade i Allsvenskan Segling 2025 och Engström & Co svenska mästare i matchracing. Fjärdeplatsen knep Youth America's Cup i Neapel och sist in på listan gled intervjun med YYachts försäljningschef med ansvar för marknaderna Skandinavien och Baltikum – Magnus Lundgren.
1. SM i F18 på Bosön och Askrikefjärden avgjort
Årets SM i F18 arrangerades av Lidingö Jolleseglare på vattnet utanför Bosön, med tävlingsbanan utlagd på Askrikefjärden. Klubben är känd för sin regelbundna och aktiva träning i flerskrovsbåtar.

2. Dags för sista omgången av Allsvenskan Segling
I helgen (5-7 september) står Örnsköldsvik som värd för årets fjärde och sista deltävling i Allsvenskan Segling. Allt är upplagt för en spännande avslutning där ettan GKSS och tvåan Stenungsund båda jagar sin första titel – och utmanas främst av nuvarande trean KSSS som har vunnit Allsvenskan sex gånger.

3. SM i matchracing seglas på GKSS
Till helgen avgörs SM i matchracing på GKSS. Flerfaldige mästaren Johnie Berntsson, GKSS, kommer få kämpa hårt mot bland andra Team WINGS med Anna Östling, ungdomarna Marius Westerlind och Oscar Engström där Engström faktiskt slog Berntsson i matchen om 3:e pris under GKSS Match Cup i somras.

4. Framtidens stjärnor får återigen chansen – i Neapel
Första gången unga talanger fick chansen att kliva in i America's Cup var 2013 i San Francisco. Den gången såg vi Peter Burling, Blair Tuke, Andy Maloney och Sam Meech kliva högst upp på pallen. Samtliga plockades därefter upp av seniorlaget Emirates Team New Zealand som sedan dess har prenumererat på The Auld Mug.

5. Nyfiken på YYachts – Magnus Lundgren berättar
Det har gått ett år sedan YYachts annonserade sin nya försäljningschef med ansvar för marknaderna Skandinavien och Baltikum – Magnus Lundgren – med målet att sätta varumärket på kartan i den här delen av världen. Här berättar Magnus kort om ”the new kid on the block”.































