Festivals of Sails - Det här kallar vi seglarfest
Festivals of Sails seglades förra helgen i Geelong Australien och anmälda båtar var otroligt.
På Optimistbanan kan det ibland se väldigt trångt ut och man undrar hur det ens är möjligt att båtarna inte seglar in i varandra. Vi undrar detsamma i Geelong Australien där Festival of Sails seglades förra helgen.
Det är otroligt lite plats mellan båtarna och det är något alldeles extra att se så mycket båtar träffas och raca. Vi har hittat två videor som både visar från seglarnas perspektiv och ovanifrån.
Seglarens perspektiv:
Ovanifrån:


























