Rambler till Salu

När man börjar med ett blankt papper är allting möjligt. Det var så det började när man skulle rita och bygga den dittills mest tekniskt avancerade offshorebåten med svängköl. 

Det första stora beslutet kan ha varit ett ganska enkelt: valet av designer. Efter framgångarna i VO70-klassen, och vars design av svängkölar är outstanding, blev Juan K det naturliga valet. Arvet från designern syns tydligt i båtens djärva linjer och voluminösa för. 

Kölbladet och bulben byttes ut 2018 och ökade på djupgåendet till 7 meter. Bulben lättades med drygt 1000 kg för att minska deplacementet utan att förlora rätande moment i lättare förhållanden. 1400 kg vattenballast håller båten stadig i tuffare förhållanden. 

Den 40 meter höga (!) masten från Southern Spars byttes ut 2019 och är nu högre, med mindre vindmotstånd och en lättare sektion för att öka prestandan och rätande moment. 

Båten byggdes 2014 av New England Boatworks I Newport, Rhode Island, och sjösattes i December. Direkt därefter drog hon till Karibien där hon genomförde en framgångsrik förstasäsong där hon vann sina första två regattor och tog hem en fin tredjeplats i Caribbean 600. 

Vad väntar du på, skynda fynda! 
 

Översikt
* Byggnadsår: 2014
* Varv: New England Boatworks 
* Designer: Juan Kouyoumdjian
* Längd: 27m / 88.6 fot
* Bredd 7.1 m / 23.3 fot 
* Djupgående:  7m 
* Deplacement: 22 ton 
* Skrov: Kolfiber
* Däck: Kolfiber
* Besättning: 26

Pris - på förfrågan


 

Top