Garmin Ò hjälper kappseglare på plats

I en pressrelease meddelar Garmin idag en ny satsning på att göra sig ännu mer tillgänglig för sina kunder. Med start 2019 kommer Garmins servicebåt åka ut till kappseglingar i Stockholmsområdet och utföra kostnadsfri produktsupport på plats. Första seglingen servicebåten kommer till är Lidingö Runt 11 maj.


 
Garmin har som ledstjärna att hjälpa sina kunder prestera bättre i sina sporter. Som ett led i detta arbete kommer Garmins servicebåt erbjuda kostnadsfri produktsupport* på plats på ett antal kappseglingar under seglingssäsongen 2019 i Stockholmsområdet.
 
– Alla som kappseglar vet att det är mycket som skall hinnas med före start. Det är så förargligt om någon givare lagt av eller man inte hinner med de sista inställningarna på instrumenten när man skall ge sig ut, säger Janne Silfvén, produktchef Garmin Marin.
 
Servicebåten kommer till:

  • Lidingö Runt 11 maj
  • Ornö Runt 25 maj
  • Gullviverallyt Lökholmen 31 maj
  • KSSS Sandhamn Open 6-8 juni
  • Kolfiberrodret Grinda 14 juni
  • ÅF Offshore Race 27 juni
  • KSSS Sandhamnsregatta med SM ORCi, 8-10 augusti
  • GranPrix 14 september

 
Detaljer och eventuella ändringar i schemat kommer även publiceras på facebooksidan GarminSweden
 
Genom en enkel anmälan via epost till seglarservice@garmin.se där man berättar vad man vill få hjälp med kan nu seglare få hjälp med enklare serviceärenden timmarna före start. Alla ärenden tas om hand i tur och ordning och i mån av tid. 
 
– Det här är ett komplement till den service och support Garmin i vanliga fall erbjuder. Vi startar i Stockholmsområdet säsongen 2019 som ett test. Målsättningen är att finnas på fler platser framöver, säger Janne Silfvén.

Produktsupporten kommer vara kostnadsfri med reservation för om någon produkt som inte omfattas av garanti behöver bytas ut mot en ny.

Top